love is not a victorymarch

Jag borde sluta med detta nu. Tänk om man bara kunde trycka på en knapp. Två år. Jag har gillat dom, men det är dagar som dom här som får mig att vilja ta tillbaka en del utav dom. Sommaren får gärna komma nu. Kom snabbt. Jag behöver något annat än vardagen. Jag hatar vardagen. Veckans höjdpunkt är att få reda på vem som åker ut i top model. Jag ska härifrån. Jag lovar. Detta är inte hemma för mig, det är bara ett ställde där jag växte upp. Jag vill se alla städer och jag vill leta efter dig. Haha. Jag ville se Håkan. Jag var på idol och det ångrar jag nu. Vad var meningen? Det ända jag fick ut utav det var lite sämre självförtroende, men ändå kan jag inte vänta tills på Fredag då jag får ställa mig vid micken igen under 90 minuter på veckans ensemblelektion. Jag har inte slutat sjunga hela tiden, det går inte. Ni får operera mig i halsen för att jag ska sluta. haha. Skämt å sido. Jag kommer aldrig kunna beskriva känslan iaf. Jag tror, eller vill hoppas att alla människor hittar den känslan i något. Vad som helst. Jag är glad att jag har den, det är min lilla gnista. Det jag insåg med idol också är att det inte är så lätt som jag har fått det att tro. Jag hara lltid tänkt att jag ska klara det, men nu inser jag att jag måste, verkligen måste kämpa med varenda fiber i hela min kropp. Och för den känslan kämpar jag tills det inte finns luft kvar i min kropp. Ni ska få se. När jag står där och blir intervjuad kan jag säga "Jo, jag sökte idol, kom inte vidare, men det gick ju bra ändå". Vänta bara. Det kommer. Jag ska bara ta mig upp igen. Jag tror att Fredag kan bota mig. Ni tar mig aldrig ifrån mikrofonen, scenen, det jag lever för.

"Jag vill att folk ska prata om mig"
- Bill Kaulitz

image9

Kommentarer
Postat av: sara

du har rätt. och du kommer att lyckas.
för det är nåt med dig och din vilja som får mig att veta det.

2008-04-15 @ 08:53:05
Postat av: Anonym

i agree with sara.

2008-04-15 @ 09:33:00
Postat av: Rebecka

Gud va fint och bra skrivet! Hur bra går det för de som går vidare i idol? Många gånger inte bra alls. Om du vill det här så kommer du klara det. Jag vet exakt hur det känns och snart är det dags för att mig att åka iväg till min 90 minuters ensemblelektion. Lycka till :)

2008-04-15 @ 14:50:58
URL: http://rebeeckas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0