My gift is my song.

Så jag har sökt idol nu och kom inte vidare. Jag grät inte eller så och det känns helt okej. Jag skriver här för jag vill inte ha en massa kommentarer att behöva svara på på min bilddagbok sen. Bra att man inte kan svara här. Haha. Jag tänker helt enkelt förklara allt nu! Jo. jag kom in, det satt två pers där, jag sjöng, sen sa dom bara att jag inte skulle få träffa juryn. Så var det med det. Det sämsta är att jag faktiskt tyckte att det gick rätt bra och att dom sen sa nej. nu känner jag mig dålig och är typ lite rädd för att sjunga. Men helt ärligt. Jag tänker inte ge upp. Aldrig, jag har ingen plan B som jag sa sist. Men allt går åt jskldgödfgsdf för mig. haha! Jag vet att jag kan sjunga, ni kan tycka det låter stöddigt and shit, men det kan jag och jag är dessutom bra på scen. Jaja. Jag förstår iof att man inte kan prestera sitt bästa när man inte har ett band med sig eller nått. Det blir inte samma grej då. Det ultimata, som jag helst vill göra är att spela i band. Jag får helt enkelt ta och skita i min rädsla nurå. Kajsa? Ska vi bilda band? Du growlar, jag sjunger?
Detta kommer nog påverka mig ett tag. Kanske iaf. Men tro inte en sekund att jag ger upp. Man får ta många bakslag. Det tror jag TH gjorde också innan det gick som det gick.
Jag är bara sjukligt tacksam för att jag hade min Vanity Fair med mig dit. Jag satt och läste den på vägen hem (jag hade inte kommit längre än att bara stirra på bilderna innan. haha). Bill Kaulitz. Jag.. Jag.. Jag önskar jag kunde skriva jag älskar dig. Men okej. Jag älskar dig för det du är i media. Jag älskar illusionen av dig. Han säger allt jag tänker. Saker som jag faktiskt snackade med min Pappa om i Torsdags, saker som jag säger hela tiden och åsikter som jag alltid haft. Jag får leva genom honom just nu, för det känns helt ärligt lite som att han är min manliga motsvarighet och för det skrämmer han mig. Mycket. Det var seriöst något utav det bästa jag har läst. Om någon säger att han inte förtjänar det så.. så.. Jag vet inte. Men jag önskar bara att den intervjun var obligatorisk att läsa i alla Sveriges skolor. På idolpappret stog det att man skulle skriva en kändis som man jämförde sig själv med, jag skrev Bill Kaulitz. Jag tror aldrig att det har varit mer sant än nu. Jag älskar dig för det du gör. Och det kan jag lugnt skriva, för jag menar det, jag menar det med hela kroppen, med allt jag är. Jag är glad att jag hittade honom, även om han kanske aldrig hittar mig.

Poppen und Knutschen
Joss :*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet du varför jag tror att du inte kom med? För att du har svart hår, och din egen stil. Man måste typ vara helt stilren och allt.. Jag tycker iallafall att du är duktig!

2008-04-13 @ 16:49:24
Postat av: M

jag vet inte varför jag skriver det här, jag känner ju inte ens dig, men ..
efter vad jag har läst i din bilddagbok & blogg så måste jag nog säga att det var bättre för dig att inte gå vidare. jag menar, tänk dig om bill kaulitz skulle söka till idol? nej, det skulle inte passa alls. du passar bättre i ett tufft rockband, idol är för popartister. var ledsen ett tag & börja råpeppa igen, det kommer säkert att gå bra :)

2008-04-13 @ 17:21:05
URL: http://hardcorestyle.blogg.se
Postat av: LassMichFallen

Du vet att du kan sjunga bra för det kan du. Jag tror som anonym att dom väljer sånna som är stilrena. :/

2008-04-13 @ 17:26:35
Postat av: lolililja

Synd att du inte gick vidare, men precis som alla andra måste jag skriva att det liksom är normalt, det går lite upp och ner. Bara för att de inte tyckte du platsade där betyder egentligen ingenting, för en jury är liksom inte hela svenska folket, om du förstår vad jag menar. Alla har sin smak och du föll tydligen inte i deras.
Jag läste btw den där intervjun igår och jag tycker verkligen Bill börjar mogna nu, det märks. Han är lite mindre pojkaktig, om man säger så. Samtidigt är han fortfarande samma underbara person och jag älskar den bild jag har av honom. Det är synd att de inte har sådana intervjuer med Tom, Georg eller Gustav, för det hade varit kul att veta lite mer om dem också.
Kram!

2008-04-13 @ 21:04:01
URL: http://lolililja.blogg.se
Postat av: jny. iKiLLEDBARBiE @ bdb

Tror inte att Idol var din stil lixx, du är för cool för dom! Låter kanske skitknäppt men lixx, du är ju inte som t.ex. Agnes å Marie och Darin å dom där.. Du är ju helt annorlunda..(tror jag? känner ju inte dig egentligen men bilden jag fått av dig är.. Fan vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig,.. Dom söker en popstjärna och du är som en rockstjärna! Deppa inte för idol, jag tror du kommer lyckas iaf! :**

2008-04-14 @ 18:42:05
Postat av: Anonym ._.

helt ärligt så tycker jag faktiskt att du sjunger asbra och det säger jag inte bara för att säga nånting utan jag tycker faktiskt det !
och precis som alla andra säger.
du har helt enkelt för cool stil för att ens vara med . du är inte någon "modetjej" som agnes ,marie o.sv
och du har fortfarande chanser kvar. någon annan kanske hör dig sjunga .

lycka till i framtiden :*

2008-04-15 @ 17:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0