ich glaub' an dich.

ibland är det bra att städa sitt rum ordentligt, verkligen ta tag i det. Man blir faktiskt glad av att ha ett fint rum. Plus att man kan råååka springa på 200 spänn under en kudde i ett kuvert. Haha. Mitt hår blir inte lika dyrt att köpa vilket är bra eftersom jag köpte Frida tidningar för 118 spänn idag. Men vad gör man inte? Killen i kassan undrade varför jag skulle ha fyra likadana och jag svarade glatt att man kan vinna en träff med mitt favoritband och man köper flera ger det fler chanser. Bra sätt att tjäna pengar. Dåligt sätt att spendera pengar på tyckte han. Det beror på hur man ser det svarade jag och han skrattade.

Jo. Egentligen så var jag ju sjuk idag men eftersom jag har IG varning i gymnastik så tänkte jag gå till skolan och vara med på den men när jag kommer dit så visar det sig att vi ska ha någon knepig workshop. Helt weird var det verkligen. Där satt vi och skulle typ "Känna musiken" när vi bara slog hejdlöst på olika instrument. Det är inte förvirring, det är improvisation, dvs konst. Jag drog mitt under andra halvan pga av att jag hade feber så det är okej. Min sånglärare sa att jag skulle gå hem hehe. "Musik är inte bara Tokio Hotel Josefin" tack viktor för det trodde ju jag. hoho.
Men nej, det är sant. Jag har svårt att se det fantastiska i två människor som står och bara typ spelar.. Något? på sina intsrument. det är en annan sak när typ två jazzmusiker kör loss, men detta var bara konstigt, inte konst. Sen har jag genom gymnasiet lärt mig att det är skillnadpå folk som har sång som sitt huvudinstrument och folk som spelar typ gitarr? Jag uppskattar inte 20 minuter långa gitarrsolon med Led Zeppelin, som sen följs av ett 20 minuter långt trumsolo, 5 minuter gitarr, 10 bas, 15 trummor, 30 sekunder babblande sång av en sångare som antagligen är hög, sen börjar det om igen. Jag respekterar dom som gillar det, men det är inte min grej. Hellre en lite kass melodi med lysande text än fantastisk musik och värdelös text i tell you. Men det kan ju bero på att sång är min grej?

Måste komma på en fjärde fråga. Hur svårt kan det vara? Jag har fyra tidningar = fyra frågor. Borde jag klara, men neeeej. Det funkar bara inte. Tur att jag har en som är svinbra iaf. hoho.

imorgon är det lov och det betyder att efter imorgon har jag bara två skoldagar kvar att gå innan TH konserten, om den nu blir av. det känns som att just nu så tar jag inget för givet, men Bill har "lenyngitis" (så tror jag det stavas.) och Pappa sa att det var halsfluss, men en hemsida sa att det var strupkatarr. Jag tror jag kör på halsfluss haha. Men helt ärligt så känns det inte riktigt lika säkert att 030408 kommer att hända längre, jag vågar inte planera eller hoppas för mycket för att nu vet jag att det kan gå fel. jag lägger aldrig upp bilder på bilddagboken i förväg pga av just den anledningen. Jag vill inte behöva gå framåt och sen ta bort bilden där jag skrivit hur underbart det ska bli. Jag vill inte. Så bilden som borde ligga på den 3:e april lär stanna på min dator i sin TH mapp.

15 (i hope)
Poppen und Knutschen
Joss :*

Kommentarer
Postat av: lolililja

Jag hoppas verkligen på att de kommer hit. ._.

Hmm, jag har tre frågor men bara en tidning. Vill du ha en av mina? 8'D

2008-03-20 @ 16:35:00
URL: http://lolililja.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0