irgendwann schaun' wir auf jetzt zurück.

imorgon fyller jag 17. 17 känns stort, större än mellan 15 och 16. Haha. men det är iaf vecka 11 och vecka 11 betyder alltid extra mycket för mig! Hela denna veckan var dettvå år sen vi åkta till Tyskland och två år sen jag började lyssna på Tokio Hotel. Haha. När jag fyllde 15. 2006, då jag var i Tyskland spenderade jag min födelsedag på stan. Vi var i Osnabrück och Stoffer fick för sig att vara spontan och köpa en skiva som hans tysk, punkaren (Stoffer var väldigt glad över detta) hade sagt var grymt bra. Die Toten Hosen. Haha. Och jag? Jag som hela tiden fick höra massa skit om detta Tokio Hotel sa bestämmt att jo, den skivan ska jag faktiskt köpa! Så vi började fråga runt där. Eller snarare Stoffer, efter en skivaffär som hela tiden skulle ligga rakt fram och sen till höger.
Jaja. Vi hittade den tillslut. Den var på tre våningar. Stoffer hittade Toten Hosen och Tokio Hotel stog på samma bokstav därför hittade jag dom lätt. När jag såg att skivan kostade 150 spänn tänkte jag inte köpa den så jag ställde ifrån mig den och gick efter Stoffer till kassan. 150 spänn är mycket för något jag hatar, som jag ska spika upp på väggen dessutom. Men när jag stog där samtidigt som Stoffer betalade så var det något som sa åt mig att vara spontan så jag sprang tillbaka, tog tag i skivan, sprang till kassan och langade snabbt fram den så att jag inte lunde ångra mig igen. Vi gick ut ur affären. Jag var typ sur för att jag lagt 150 spänn av mina pengar på skivan. Sen hittade vi en affär där det var en bild på TH på dörren och under den stog det "Hausverbot!" för er som inte kan tyska så betyder det rakt av husförbjudna. Also, man fick inte ha TH inne i affären. Meeeeen vi skrattade och gick in ändå. Haha. Jag hade den ju bara i påsen eller hur? Min tysk's mamma bakade mig en kaka, Lukas gav mig en månsten och petade mig i håret (haha). Jag är tvungen att ha med honom. ingen Tysklandsresa utan Lukas also. Meeen om ni vill höra mer om honom säg till så tar vi det i nästa inlägg. haha. Jaa. Fram till den 17:e kommer det nog vara mycket Tysklandsminnen för mig. Två år. Det går så sjuuukt fort! Dessutom är det snart dags. Det som jag har väntat på i lite mindre än två år. tre veckor exakt idag. Eller om tre veckor exakt är allt över nu. Men jag kommer älska det.

På tal om det så ska jag nu ge en liten shoutout till mina vänner! Also jag älskar er verkligen allihopa! Först dom som inte är lagda åt samma håll som mig. De som inte följer religionen Tokio Hotelism. Det är okej och jag beundrar er lite varje dag för att ni fortfarande stannar kvar ock skrattar med mig, lyssnar och faktiskt frågar. Jag vet att jag är jobbig och jag borde lära mig sluta kanske för jag är ju som sagt 17 nu (snart iaf) och det kanske inte är så vanligt att vara så besatt av något. Men dom gör mig glada. Bara så ni vet. Men ni är underbara från topp till tå och jag kan prata med er. Imorgon blir det fetaste myset här och det känns bäst att få dela min födelsedag med er! Ni förtjänar så sjukt mycket, och antagligen lite mindre Tokio Hotel tjat. Men jag vet att ni som de flesta andra har lärt er den ädla konsten att stänga mig ute. Puss! :*

Sen är det alla vänner och systrar som faktisk följer min religion! Att bara få ur sig allt med eran hjälp är bäst! Många tror nog att allt som vi kan få fram är snack om Georgs frilla, Bills kläder eller senaste intervjun. Men jag kan säga att det är djupare än så. Nästan alltid. Men att kunna dra paralleler till TH utan att behöva tänka att detta blir nog jobbigt är rätt skönt ibland. De flesta tror nog att jag inte kan ha mer att säga om dom så mycket som jag snackar men jag kan säga att ca 50% av allt förblir osagt för ointresserade. Och det är nog bra. därför har jag systrarna. ingen kramas så bra som ni btw. Haha. Vi gråter alltid som fan när vi skiljs åt, men då drar jag alltid på 1000 meere. För det är också det att även om vi inte är brevid varandra så är det något som binder oss samman så vi vet att det kommer en nästa gång.

idag har varit en dag med mycket känslor och gammla minnen. Idag har jag delat dom med två utav mina bästa vänner i hela världen (jag tror ni vet vilka ni är). Tiden flyger verkligen fram och det känns bra att ha vänner vid sin sida som hjälper mig att flyga i rätt riktning. Ni förtjänar så sjukt mycket. Mitt hjärta slår inte bara för Tokio Hotel. Jag älskar er.

22
Poppen und Knutschen
Joss :*


sjukt söt! Can't wait!
Mellansnacket :*


Bill sammelt Georgs Kuscheltiere 11.3. Dijon - MyVideo

Kommentarer
Postat av: lolililja

yäpp, sjukt sött var det! 8'D
(hoppas det är okej att jag kommenterar din blogg så ofta? ._.)

2008-03-14 @ 20:13:02
URL: http://lolililja.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0