When is it gonna fade out?

Såå. idag var det ändå rätt så lugnt måste jag säga. Jag är trött på mitt hår och det börjar bli tunt där bak, men det är en annan historia + att jag fyller år nästa vecka, vilket förhoppningsvis för med sig lite nya längder. hoho.
Jag var förövrigt på maxi idag och laddade upp med fyra Frida tidngingar. Nu gäller det bara att komma på fyra frågor. Har redan två iof. Men det ska nog gå bra. Jag undrar fortfarande vad hon i kassan tänkte när jag langade fram fyra likadana tidngingar. Haha. Men de i klassen hoppades att jag skulle vinna. Då kände jag mig glad.

Förresten så tänkte jag på en sak idag innan jag skulle gå till skolan. Det är många som säger att band som Tokio Hotel, Neverstore och My Chemical Romance är de nya pojkbanden. Så som Backstreet Boys och Nsync var i början av 90-talet. Helt ärligt så ser jag likheter och det skrämmer mig, för deras skull hoppas jag inte det. De skriver sin egen musik och har skapat sina band själva, det vore så hemskt om de bara skulle falla offer för någon dum emo trend. Det är lika vanligt med brudar i svart hår och alldeles för mycket kajal som blonderade tjejer med för mycket brunkräm. Det är inte så alternativt att vara "alternativ" och det är dessa band som man ska lyssna på då för att vara "rätt". Nsync sjöng saker som "sick and tired off hearing all these people talk about, what's the deal with this pop life and when is it gonna fade out? Think, you've got to realise what we're doing is not a trick, we've got the gift off melody, gonna bring it til' the end." det tog ju slut. Tokio Hotel sjunger saker som "sowas wie wir geht nie vorbei" jag hoppas för deras skull att det stämmer. i just Nsync's fall så funkade det ju iaf för Justin. Han är ju kvar. Jag hoppas verkligen att TH klarar sig och kan utvecklas även när emotrenden är död, för den är påväg att försvinna nu. Jag tror på dem såklart! Det kommer jag nog alltid göra. Jag var inte riktigt med när hela den där boyband hysterin höll på, jag var fortfarande för ung för att stå utanför ett hotell och skrika. Dessutom, jag var alltid mer av en spice girls tjej haha. Så jag antar att det kanske är dags för mig nu? Om det skulle vara så att folk rynkar på näsan och tror detta är samma sak så visst, gör det. Jag hoppas att Tokio Hotel är ett sånt band som kämpar, för jag tror att de kommer få det jobbigt när trenden lagt sig. Jag hoppas att de då inte anpassar sig allt för mycket utan ändå gör bra musik, för jag tror att om de inte ger upp så fort det går dåligt kan de kanske klara sig. Men efter att de tagit USA med storm och sedan Asien så tror jag att det kan gå neråt ett tag pga av att emotrenden dör. Men det gör inte dem. Jag tror på dem. Verkligen. och om det nu skulle vara så hemskt att det inte funkar även om de kämpar så har de iaf uppnått vad de sjunger om. Även om de försvinner dör de aldrig ut. De har kommit så långt så att de alltid kommer bli talade om. iaf för mig. När jag blir äldre kommer jag alltid komma ihåg Tokio Hotel. Vad de gjorde för mig och hur mycket jag gjorde för dem. "Wir sterben niemals aus, ihr tragt uns bis in alle Zeit."  Precis.

idag blire TH tv som jag bjussar på! TH goes Montreal. Gillar när dom går omkring på flygplatsen i slutet och bara är som.. folk? Charmigt.

28
Knutschen und Poppen
Joss :*



Kommentarer
Postat av: lolililja

jag måste bara säga att jag börjar störa mig lite på alla tjejer som håller på att skrika/pipa så mycket. seriöst. de kan ju åtminstone skrika normalt. O_O eller eh, jag vet inte. det kanske bara låter så när alla skriker på en gång. eller så är det mina öron som börjar bli trötta. 8D
huhuhu, så du ska också tävla flera gånger..? fuwling. nemen. hehehehehe
(förlåt att jag kommenterar din blogg så mycket, det kanske stör dig? XD)

2008-03-07 @ 20:46:43
URL: http://lolililja.bilddagboken.se
Postat av: Vixxs

det duh skrev om att emo trenden håller på att
dör ut och att duh hoppas killarna
kommer fortsätta kämpa
blev jag helt tårögd.
jag tror på killarna.
jag tror dem kommer kämpa
vidare. iaf, din blogg är skit mysig att läsa :)

2008-03-10 @ 20:18:21
URL: http://elakmuffin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0