Fashionista?

Jag har tänkt på en grej. Vem bestämmer vad som är inne och vad som är ute? Jag menar alla designers kan ju inte direkt sätta sig ner och skriva en lista på gemensamma saker de ska ha i sina kollektioner. Det blir ju att förhandla med konkurrenten, men ändå så lyckas de på något sätt ha vissa genomgående saker i alla stora modehus. Något som är speciellt "inne" just denna säsong. Hur gör dom?
Och dessutom, vem skapar fashionistas? Jag tycker att de flesta tjejer som anses vara fashionistas har ungefär samma klädstil, vilket antagligen beror på att de har anställt samma stylist, vilket borde betyda att det egentligen är stylisten som borde få all cred, men nej.
Jag tycker att någon som ska bli kallad fashionista är tjejer som utan stylist skapar sin egen stil och inspirerar andra. Kändisar som har pengar kan ju hur lätt som helst skaffa sig en snygg stil med profisionell hjälp, men är det deras klädstil? Nej skulle jag vilja säga. Jag har två tjejer som jag ser upp till nrä det kommer till kläder. Hanna Beth och Audrey Kitching. Jag kopierar ingen av dom rakt av, eller försöker att inte göra det iaf, och självklart är inte allt de tar på sig underbart enligt mig, men de två har en egen personlig och rolig stil, utan stylister eller annan hjälp. Så, vilka är era stilikoner och varför?

Poppen und Knutschen
Joss :*

Audrey Kitching:
audrey.buzznet.com
www.theaudreykitching.com
image30

Hanna Beth:
hannabeth.buzznet.com
image31

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0